van Taipei naar Manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van reisruud - WaarBenJij.nu van Taipei naar Manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van reisruud - WaarBenJij.nu

van Taipei naar Manila

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2009 | Filipijnen, Manila

Omdat er niet genoeg werk was bij het bedrijf waar ik gedetacheerd was
moest ik per 1 januari gaan. omdat het detacheringsbureau ook niet zo
snel iets had hebben we besloten mijn vakantie naar voren te schuiven.
Dus we zijn weer op reis, Taiwan en de filippijnen.

Taipei, de hoofdstad van Taiwan is een overzichtelijke stad met een
stratenraster van noords/zuid en oost/west staten. Die straten lijken
wel allemaal ongevver het zelfde te heten
: Chingcheng, Changching, Changcheng, maar soms word het ook als
Zhingzheng geschreven, of Xingcheng enz...en als j=het boekje even niet
de juiste vertaling of spelingsvorm heeft kun je even verdwalen. Verder
was de stad niet zo bijzonder, een paar tempeltjes, en de op 1 na
hoogste wolkenkrabber de Taipei 101 van 508m hoog met de snelste lift
ter wereld. Met bovenin een grote stalen evenwichtsbal, anders zou de
toren te veel heen en weer slingeren

Omdat het er een beetje koud was: 1 keer 8 graden (het ligt net boven
de tropen) heb ik besloten om langer naar de Filipijnen te gaan.
Meteen in het vliegtuig merk je het verschil de Filipijnen zijn opener
en vrolijker dan de wat gereserveerde taiwanese chinezen.
In Manila een goedkoop hotel genomen, en direct de straat op gegaan,
hier niet de orde en netheid van Taipei, overal straat verkopers,
toeterende auto, een wirwar aan elektrichiteits kabels, mannen die nep
Rolexen verkopen,kinderen die rozen te koop aanbieden. Mannen die bars
aanprijzen met very nice girls Kortom de vertrouwde aziatische chaos.
Het openbaar vervoer word verzorgd door verlengde Jeeps, die rijk
versiert zijn, de riksjas zijn hier fietsen met zijspan. En af entoe
loopt er iemand tussendoor met een handkar waarop pinda's gebrand
worden.

Ik ga aan een terrasje zitten, en als ik een kakkerlak langs mijn
voeten zie lopen bedenk ik: is dit niet wat je wilde? heb je nou je
zin? Was Taipei toch iets te netjes, te braaf, te saai?

De volgende dag verruil ik mijn goedkope hotel met de kale kamer met TL
verlichting voor een iets duurdere met gewone verlichting en een
nachtkastje naast het bed met een heus leeslampje

PS meer foto's zijn te zien op:
http://picasaweb.google.com/reisruud/TaiwanEnDeFilipijnen


  • 14 Januari 2009 - 05:06

    Corina:

    Tjonge,

    Taiwan had je snel gezien, zeg. Ga je echt 6 weken op de Filipijnen blijven, of kom je toch koffie bij me drinken in Shanghai... (na 14-02, aub, ik ga eerst snert eten in NL).
    Weet je trouwens die toren aan de Coolsingel nog, waar BBR zo'n 5 jaar geleden mee bezig was? Dat ding had ook een contragewicht als bovenste verdieping.
    Trouwens, wist je Vincent voor OMA veel in Shenzhen zit? Grappig, he?

    Groet Corina

  • 14 Januari 2009 - 08:08

    Peter:

    Ha Ruud,
    Nog de beste wensen voor 2009. Een fijne reis al is het dan onverwacht.
    Hopelijk is er dan weer werk als je terugbent.

    hartelijke groeten.

  • 14 Januari 2009 - 09:46

    Dennis :

    Hey Rudi san, inderdaad heb je Taipei snel gezien. Ik ben erg benieuwd naar je vervolg verhaal en avontuur. (zoveel gehoord over de Filippijnen, maar nog niet geweest) Mocht je het na een week voor gezien houden daar, kom gerust langs voor een biertje :-) (zorg wel dat je een lange onderbroek bij je hebt want ook hier is 't fris)
    Geniet!

  • 14 Januari 2009 - 10:07

    Marry:

    Heerlijk.
    Zeker als het ook nog lekker weer is.
    Kakkerlakken iets minder.
    Geniet. Niet met mate.

    Groetjes....

  • 14 Januari 2009 - 16:00

    Marlies:

    Geniet lekker van je reis!! Wij "buffelen" hier wel door de winter heen!! Benieuwd naar komende verhalen in de Filipinoooossss!

  • 15 Januari 2009 - 17:47

    Hetty:

    Voelde je de toren ook heen en weer gaan daar boven?
    Wij hebben heerlijk kunnen schaatsen, heel anders dan die tropen van jouw!
    Veel plezier,
    liefs, Hetty

  • 22 Januari 2009 - 16:51

    Rik&helen:

    wij hopen dat je het nog naar je zin hebt,gezien het aantal berichten,zal je wel heel druk zijn met biertjes drinken,leuk dat je een sms stuurde heb je de mijne ook ontvangen?
    geniet van je vakantie en tot hoorens!
    rick&helen

  • 23 Januari 2009 - 17:03

    Wouter:

    Hey Ruud,
    Wat lees ik nou? Een telefoon mee om te Sms-en? Veel plezier verder op je reis. Ik hou je in de gaten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 25224

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: