weer in Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van reisruud - WaarBenJij.nu weer in Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van reisruud - WaarBenJij.nu

weer in Thailand

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

04 Augustus 2008 | Thailand, Phuket

Weer terug in Thailand het buro waar ik werk is gesloten tijdens de
bouwvak en ik had geen zin om thuis te zitten, en omdat vrienden van
mij in thailand zaten; Tony, Anja en hun kinderen: Mo en Casper ben ik
nu met hun op reis.

het duurde even voor dat we elkaar vonden, zij waren mij aan het SMSen
en ik was aan het mailen. Ik leg aan de kinderen uit dat ik een beetje
ouderwets ben en geen mobiel bij me heb.
Eerst hebben we aan het strand gezeten in Ko Samiu en daarna in de
Jungle in een heuse boomhut, en nu zitten weer aan het Kamala strand
van Phuket.

Ik ben geen kinderen gewend, en kan soms hun belevings wereld niet goed
in schatten maar het is leuk om te zien waar ze wel en niet niewsgierig
naar zijn. vragen over Thaland, boedda, de koning van thailand,
democratie, en hoe groot landen zijn. Ik verlies zelfs een weddenschap
met Casper(11jaar) over het aantal inwoners van Duitsland. Toen ze de
vorige keer bij me waren met het E-mailen zei Mo verbaasd: zit jij bij
Tele2 ? en je zei dat je ouderwets was.

Gisteren aan de eettafel ondekken ze de vragenlijstjes die in een bakje
op tafel staan we leggen uit dat je hierop kunt aan geven wat je van
het restaurand vind, meteen willen ze het invullen ik moet de vragen
vertalen: hoe was het eten? exelent, good, not good
hoe was de bediening? alles was goed ook kun je nog een opmerking ter
verbetering maken Casper schrijft in zijn beste engels een little more
service, maar de bediening was toch goed? we komen er niet achter wat
hij bedoeld op de achterkant staat nog een heel verhaal: in
appriciation of... bla bla ik leg uit dat je met het invullen nu ook in
aanmerkng komt voor een prijs en dat kunt aangeven wat soort prijs je
graag zou willen, ik begin de prijzen te vertalen een pretpark, een...
maar Casper heeft zijn prijs alm gezien en streept hem meteen aan 30
min op een Jetski op het water. Maar nu begint hij tocht te twijfelen,
hij heeft toch wel iets critisch in gevuld zou hij nu wel winnen? Ik
lach en plaag hem, dit is je leermoment eerst alle vragen lezen en dan
pas in vullen. Maar ik zeg dat het niet uit maakt het is laag seizoen
en er zijn niet veel mensen, en als hij als kleine jongen zo'n
formulier inlevert en er bij zegt: "I want to win the jetski" dan komt
het vast goed, dat doet hij. Om onze kans nog te vergroten vul ik ook
een formulier in en streep ook de Jetski aan. Als jij nou deze ook in
levert en weer zegt;"I want to win the jetski" maar nu aarzelt hij, is
dit wel eerlijk? Maar het verlangen naar Jetski wint het, Ok ik zeg het
maar dan moetjij meegaan. Met zij tweeen lopen we naar de barnaar de
vrouw in charge, ze ziet eruit als een Hawaiaanse Big mama van een
amerikaanse film I want to win Jetski zegt Casper en geeft haar het
briefjede vrouw glimlacht verlekkerd naar dit blonde jochie en begint
de blonde haartjes op zijn armen te strelen Hello how are you? vraagt
ze hem ze stelt hem vragen die hij in zijn beste engels antwoord: Yes,
no, I don know. en ze blijft zijn armen strelen die op de bar liggen,
wanneer hij een arm terug trekt. pakt ze met 1 hand zijn hand van de
andere arm vast zodat ze die kan blijven strelen Ze vind hem duidelijk
leuk zon stevig blond jochie Casper kijkt verbaasd en weet niet goed
wat hij ervan moet vinden, Ik neem dan maar het gesprek over of zij ook
kinderen heeft ik versta dat ze 2 dochters heeft de oudste 20 die
studeert op de universiteit iets met bloemen en de ander staat in de
keuken en doet iets van toerisme.

Wanneer we weer aan tafel zitten blijkt hij het toch een beetje raar te
vinden. Ik plaag hem ja als je iets graag wilt moet je je afvragen
hoeveel je er voor over hebt en soms moet je flirten, ik flirte niet!
zegt hij verontwaardigd, jij flirte!

Even later komt de vrouw nog aan tafel een praatje maken met Anja
Ik dacht dat ze 2 dochters had, maar ze wijst een stevige jongen als
zoon aan, die uit de keuken komt.

Na het eten lopen we nog even het dorpje in voor boodschappen. Het is
niet druk, wanneer we een girlybar voorbij lopen waar geen klanten
zitten roepen de meisjes ons na Hello Hello, kiijk Ruud zegt Anja
spottend dat is pas flirten. Nee, zeg ik, en doe een paar stappen
achteruit in de richting van de bar als of ik naar ze toe gezogen word
de dames bginnen meteen te joelen, Dit is flirten zeg ik.

Een stukje verder vraagt Casper of ik denk dat hij zal winnen. Nou ik
denk dat je nu wel een goed kans maakt.
Ja maar als ik nu win, is dat dan coruptie?



  • 05 Augustus 2008 - 04:57

    Dennis :

    Rudi-la, een goede stap! Helaas idd geen Singha samen, ticket was te duur. Een volgende keer dan maar in R'dam...
    Leuk beschreven en ben natuurlijk benieuwd of Casper nu de jetski gewonnen heeft.
    Groetjes uit hot Shanghai

  • 08 Augustus 2008 - 08:39

    Ruud:

    Nee hij heeft het Jetskyen niet gewonnen, en ze zijn nu naar huis en ik reis langzaam terug,
    Zie je in R,dam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 25184

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: