Montana - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van reisruud - WaarBenJij.nu Montana - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van reisruud - WaarBenJij.nu

Montana

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2011 | Verenigde Staten, Kalispell

Het is nog steeds crisis in de bouw en ik werk met korte contracten.
dus dit jaar geen lange reis maar een korte; een rondrit door Amerika
samen met mijn vriend Max, met wie ik vorige keer route 66 gedaan heb.
Nu reizen we met de auto door South dakota Wyoming Montana en Idaho. we
begonnen in South Dakota waar we de Badlands bekeken; een soort
woestijn rotsen. En we zij naar de black hills gegaan een mooi bosrijk
en heuvel achtig gebied. Preecies zoals je het wilde westen als kind
voorstelde. Bij de black hills is ook mount Rushmore de berg waar 4
presidenten uit gehaakt zijn. Wel in drukweekend om te zien. Maar
uiteraard 4 blanke mannen dat vraagt om reactie, de indianen vonden dat
dit toch ook een beetje hun land was en gaven opdracht aan een
kunstenaar om crazy horse, een indianen leider ook uit een berg te
hakken. Dit was ongeveer in 1940 en het is nog steeds niet klaar. Maar
wanner het klaar is zal het het grootste beeldhouwwerk ter wereld zijn.
Eerlijk gezegd,.. ik heb het voorbeeld model gezien, is het een beetje kitsh erig een naakte torso van een stoere indiaan. Maar de
verhoudeingen zijn een beetje zoek hij zit op een paard die ook
uitgehaakt word maar het paard lijk meer uit zijn middel te komen.
Bovendien is het een beetje kinderachtig paard alsof het een maisjes
speelgoed paard is. en dit word het grootste beeldhouw werk ter wereld.
Tja,.. ik had van indianen iets autentiekers verwacht.
Ondertussen zijn we vie eindeloze landschappen en wegen bij de rocky
mountains aangekomen vandaag zijn we in het Glacier National Park wezen
kijken erg mooi.


Nog een reis impressie van onder weg:

De stad billings lijkt 1 grote buitenwijk, dus gaan we naar het
visitors centrum. een bejaard stel zit achter de balie, we lopen langs
de folders en pikken er af en toe iets uit. De vrouw zegt dat als we
vragen hebben we die gerust kunne stellen. dus lopp ik naar ze toe en
vraag waar iedereen heen gaat op zaterdag avond: what is the hottest
place to be? die vraag brengt de bejaarde vrouw even van slag: ik weet
het het niet zegt ze , dat kun je beter aan haar vragen en ze wijst
naar jong meisje met ook een ID kaartje op dat ook bij de balie staat.
Die schrikt van zoveel belangstelling, ik gan niet uit bovendien moet
ik op zaterdagavond werken. en weg is ze. De bejaarde vrouw geeft me
een uitgaanskrantje en begint zelf ook vewoed in een krantje te
bladeren. Tja wat zoek je precies, vraagt ze. De bejaarde man zegt:
they wanne go where the party is.
Zelf wijst hij een straat aan waar cafe's zijn maar daar waren we
overdag al geweest en het leek ons niet bijzonder. dus vraag ik of er
ook bioscopen zijn. die waren er natuurlijk, bij de mall,s de grote
winkel centra, en hij kruist ze aan op de kaart. De films die draaien
staan in het uitgaans krantje zegt zijn vrouw. opeens staat ook weer
het jonge meisje bij ons, nu is ze alle verlegen heid kwijt; als we
naar the bios gaan moeten daarna naar Billings Best Yogurt voor ijs,
really this is the best ijscream, en ze gaat zelf altijd heen na de
film, really! daar moeten, we heen.

We gaan naar de twee aangewezen winkelcentra en bij de 2de kopen we een
bieoscoopkaartje we hebben wat tijd en gaan pizza eten. Daarna de film
"the bad teacher" leuke film.
na de film zien we dat Billings Best Yogurt er vlak naast is dus gaan
we daar naar binnen. Bij de kassa vraag ik wat ze hebben. Is this your
first time here, die vraag verwachjt ik niet en versta het niet in
eerste instantie: wat, huh, hoe? het pinige kassameisje doet me na:
wat? als ik even verbaasd sta te kijken vraag t ze aan een setl dat
achter ons staat of ze ook voor het eerst hier zijn, dat is zo een ze
roept een puber jongen naar de kassa die moet de tour geven met uitleg,
hij neemt ons mee en begint schuchter zijn verhaal het blijt zelf
bediening te zijn een met een bakje kan je zelf je ideaale ijsje
samenstellen kompleet met snoepje en chocola als je dat wilt. Er word
afgerekend op gewicht. we vullen ons bakje een gaan buiten op een
bankje zitten, 2 middelbare mannen met een ijsje, hebben een
amerikaanse zaterdag avond gehad.

Groeten,
Ruud
fotos' staan op:
https://picasaweb.google.com/reisruud/Montana2011#

  • 28 Juli 2011 - 08:08

    Marry En Leo:

    Geweldig! Middelbare mannen. Zo had ik je nog niet gezien Ruud!
    Maar.... jullie hebben weer een geweldige vakantie zo te lezen.
    Blijf zo doorgaan!
    Wij blijven lekker thuis.
    Tot het volgende verslag?!

  • 28 Juli 2011 - 13:18

    Dennis Shanghai :

    Hey Ruud, goed je te lezen! "Middelbare mannen", inderdaad zo zie ik jou niet en zo voel ik mij al helemaal niet. Het wordt tijd dat je weer eens deze kant op komt... Hier alles dik naar wens. Geniet daar en ik kijk uit naar de volgende.

  • 28 Juli 2011 - 17:04

    Anja:

    Hee middelbare mannen, gedragen jullie je een beetje netjes. Een ijsje op de zaterdagavond; het moet niet gekker worden. Ik hoop dat er iets van alcohol in zat. Groetjes vanuit wijnranken in de toscane

  • 28 Juli 2011 - 17:44

    Corina:

    Wat leuk, om je nieuwste tochtje mee te krijgen.

    Haha, the hottest place in town is een Yoghurt ijsco bar! Rare jongens en meiden, die Amerikanen. Veel vreemder dan NL middelbare mannen :-), maak je geen zorgen!

    Maar die landschappen klinken dan weer wel heel stoer.

    Goeie trip nog gewenst!

    Hartelijke groet, Corina

    @Dennis: Ni hao!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 25178

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: