laatste dag in Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van reisruud - WaarBenJij.nu laatste dag in Taiwan - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van reisruud - WaarBenJij.nu

laatste dag in Taiwan

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2009 | Taiwan, Taipei

Taiwan is aardig maar niet zo leuk als de Fillipijnen, de mensen zijn
iets terughoudender, en hebben niet die spontane glimlach van de fillipijnen, ook spreken ze niet zo goed engels en soms helemaal niet.
Toen ik een fiets wilde huren spraak de mevrouw alleen chinees, ze liet
me formulieren zien die ingevuld moesten worden en ze wilde een
fotocopie van mijn rijbewijs, die had ik niet bij me alleen mijn
paspoort, maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. Ze belde een andere mevrouw die wel engels sprak: ik kreeg de telefoon, ik legde uit dat ik een fiets wilde huren en geen brommer, en dat je daar in Nederland geen rijbewijs voor nodig had. ik gaf de telefoon weer terug aan de chinees sprekende mevrouw en ze leken het te begrijpen, ze nam tenminste genoegen met een kopie van mijn paspoort, maar toen ik daarna een fiets pakte en geen brommer was ze toch verbaasd. Toen ik weg reed bedacht ik me dat ik wel heel veel voor deze fiets betaald had,(zo'n 10 euro huur) volgens mij had ik de huurprijs voor een brommer betaald of misschien een borgsom. En ja hoor toen ik aan het eind van de dag terug kwam, begon de mevrouw een heel verhaal, en ze had ook prijzen op een briefje geschreven, en leit me geld zien. Ik verstond niks van het verhaal maar begreep wel dat ik geld terug kreeg omdat ik voor een brommer had betaald. Ze leek opgelucht dat ze dit misverstand kon weg werken, een eerlijk mens.

Aan de westkust heb ik nog een paar steden bezocht, de moderne architectuur is niet zo bijzonder in Tainan een hele dag tempeltjes
bezocht, en ook de overblijfselen van een Nederlands fort. Taiwan was
van 1624 tot 1662 van Nederland en, alhoewel de portugezen het ondekten, waren wij zo'n beetje de eersten die het in kaart brachten en beschreven. Bij het fort (fort zeelandia) dat een aantal keren herbouwd is er waren archeologische opgravingen waar ze Nederlandse baksten en
witte stenen pijpjes opgegraven haden, leuk he.

daarna nog even naar het eilandje Penghu geweest, volgens het boekje
het Hawai van Taiwan, maar dat viel tegen het was meer een soort Texel.

En nu weer terug in Taipei ik zal straks nog een beetje rondkijken wat
ik de eerste keer gemist.

Morgen terug naar Nederland, daar nog een weekje vrij, en dan eens
kijken of er nog werk is.

laatste groeten vanuit Taiwan

meer foto's op:
http://picasaweb.google.com.tw/reisruud/Taiwan#

  • 26 Februari 2009 - 07:11

    Corina:

    Goh, dat Taiwan van NL is geweest, wist ik niet. Wel best kort, zijn we daar een beetje netjes geweest?
    Maar ook al waren de Philipijnen dan leuker dan Taiwan, volgens mij heb je wel een heel afwisselende reis achter de rug.

    Keep in touch, groet

  • 26 Februari 2009 - 13:37

    Dennis:

    Time flies when you having fun! Uhm ik hoor hier inderdaad ook goede verhalen over de Fillipijnen. Nu zijn de tickets errug goedkoop (1800RMB) maar komt nu ff niet uit, wellicht in april. Je hebt t biertje met Corina en mij gemist. Bangkok naajaar dan maar. Jij heel veel succes met wennen, het zal een grote overgang zijn in meerdere opzichten. Enne ik zal de goden gunstig stemmen voor je baan.

  • 27 Februari 2009 - 15:50

    Jan Buijsse:

    welkom terug in een nat Maassluis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25173

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: