Malapascua en Bohol - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van reisruud - WaarBenJij.nu Malapascua en Bohol - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van reisruud - WaarBenJij.nu

Malapascua en Bohol

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2009 | Filipijnen, Bohol

Van Cebu stad ben ik naar een klein eiland: Malapascua gegaan, je moet
met een kleine boot overvaren en om op die boot te komen heb je een
ander klein roeibootje nodig. Het is dan 50 peso voor de boot en 20
peso om op die boot te komen. Uiteraard heb je bij aankomst ook weer
een kleiner bootje nodig dat je naar het strand brengt. Het laatste stukje lukt meestal niet met droge voeten. En dat is precies de reden
waarom het eiland no niet verziekt is met een 3 sterren hotel. En daarom is het en leuk eiland. De eerste avond waren de hotels aan het
strand vol dus had ik een hotel meer van het strand af. En natuurlijk
verdwaalde ik toen ik die avond, van het eten aan het strand terug liep. Allemaal onverlichte paadjes. Op een gegeven moment wist ik zelfs niet meer welke kant het strand was. Ik zag een verlichte winkel, er zat een oude vrouw emet een heleboel kinderen. maar toen ik vroeg waar
het "woobly boot resort" was, raakten ze in discussie, de een wees de ene kant op, en anderen de andere kant. Ik was de Filippijnse naam voor het wiebelende boot resort vergeten. Dus zei ik ter verduidelijking:die met het zwembad, meteen wezen alle kinderen dezelfde kant op...
Hagel witte stranden, duikers die van over de hele wereld naar dit
eiland komen, maar wat indruk op de kinderen maakt is dat ene kleine,
verwaarloosde zwembad met niet al te helder water.De volgende heb ik een hotel vlak bij het strand genomen van een gemoedelijke ietwat chaotische duitser, die mij eerst aanzag voor een duitser, maar toen mijn halfslachtige duitse antwoorden telkens weer in het engels eindigde vroeg hij waar ik van dan kwam, toen ik okk nog
mijn naam zei, oh, als Rudi Carrel, kon ik niet meer stuk n kreeg de
beste kamer aangeboden (ik nam een iets goedkopere)

Tja een verder valt er eigenlijk niet zoveel te vertellen gewoon een
paar dagen niks gedaan daar op het strand. het is tenslotte vakantie.

Van Malapascua naar Bohol gegaan. Daar eerst het binnenland bezocht,ze
hebben hier een heel klein aapje ongeveer zo groot als een hamster. Die met zijn grote ogen en kleine priegel vingertjes tegelijk eng, en lief uitziet. In het binnenland heb je dan ook nog de chocolade heuvels: bol vormige heuvels die oprijzen uit een vlak landschap. Wanneer het een
tijd niet regend kleurt het gras op de heuvels bruin, vandaar de naam.
toen ik er was regende het er wel.

En op dit op moment zit ik weer aan een mooi strand waarmee ik alleen gisteren regende het wel zo'n beetje de hele dag. Maar vandaag schijnt de zon weer en daar gaan we even van genieten

as. woensdag vlieg ik terug naar Manila en as. donderdag vlieg ik dan terug naar Taiwan, en dan heb ik nog 2 weken daar.

Groeten,
Ruud

foto's op:
http://picasaweb.google.com/reisruud/MalapascuaEnBoho#

  • 10 Februari 2009 - 00:34

    Roel Van Roosmalen:

    Hi Ruud
    Thanks for your mail, they are very interesting and well written. Keep up the the good WORK so that we all my enjoy it too. Happy travels...love from bkk.

  • 11 Februari 2009 - 19:59

    Rick &helen:

    lijkt een beetje op mijn vakantie vooral veel in de zon liggen en zuipen!

  • 15 Februari 2009 - 10:50

    Marlies:

    Ha Ruudje,
    Lekker zeg fff aan het strand!! Geniet er nog maar van!! Proost op Annie vandaag, die is weer een jaartje ouder!!! Groetjesssss en veel plezier nog daaro!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25174

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: