Na Halong Bay nu in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van reisruud - WaarBenJij.nu Na Halong Bay nu in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van reisruud - WaarBenJij.nu

Na Halong Bay nu in Laos

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2008 | Laos, Luang Prabang

Vanaf Ninh Binh naar halong Bay gegaan Halong Bay is een rots landschap in zee kalksteen rotsen rijzen loodrecht uit zee op en zorgen voor een soort misteriues landschap of beter een zeelandschap. Van HaiPhong met een oude russische draagvleugel boot naat Cat Ba eiland. vandaar heb ik een boortocht gedaan met 3 duitsers was erg mooi. Zie
foto's Later kwam ik ze weer tegen in Cat Ba en schof bij ze aan terwijl ze net klaar waren met eten, het was 1 stel een 1 man die zelfstandig reisde Het meisje van het stel had zelf hun eigen
eetstokjes gekocht omdat ze de eetstokjes in de restaurants niet
vertrouwde, mijn opmerking dat die eetstokje gewassen werden maakte geen indruk, hun stelling was je gebruikt toch ook geen tandenstokkers die al door iemand anders gebruikt zijn.

Omdat het nog steeds niet echt warm geworden was een druilerig weer ben ik van Halong met de bus (en boot) weer terug naar Hanoi, en vandaar met het vliegtuig direct naar Laos naar Luang prabang waar ik nu zit. En waar het mooi weer is. Vietnam hebben we weer gehad en nu langzaam terug richting Bangkok.

Ter afscheid van Vietnam nog een reisherinnering van Nha Trang

Ik zat aan een terrasje, een meisje werkte als klantelokker en serveerster elke keer wanneer er een potentieele klant langs kwam ging ze op hem af: Hello, come in please. wanneer er even geen klante in zicht waren kwam ze een praatje met mij maken. ze had een mooi figuur,maar niet zo'n knap gezichtje, een strak pakje aan, mooie blote benen,
op hoge hakken van doorzichtig plastic. en een piep klein broekje met van die verleidelijke half open slobber pijpen.
waar ik vandaan kwam, hoelang was ik al in Nha Trang, was dit mijn eerste keer in Vietnam? Nee, ik ben hier in 1992 geweest, Oh lachte ze verbaasd toen was ik zo klein, met haar hand gaf ze aan hoe groot ze toen was, vanaf de straat gemeten. Er is veel veranderd zei ze. Dat is zo zei ik. zelf zei ze de laatste 5 jaar veel veranderd was. Ik nam aan
de brommers en de mobieltjes. Hoe oud ik dan wel niet was? 47 zei ik, dat had ze blijkbaar niet verwacht. Maar als een volleerd gastvrouw kwam ze meteen met het volgend onderwerp: is je hotel vlakbij? nee, wat verder die kant op wees ik. wat de naam was van mijn hotel, dat wist ik niet. Weet je de naam van je hotel niet? vroeg ze met een verbaasde
glimlach,Ik haalde het visitekaartje te voorschijn en gaf het haar. Oh wat een mooi hotel kirde ze, op het kaartje stond een foto van het hotel, het hotel was een typisch 6 meter breed bouwblok maar wel met 6 verdiepingen en aan de voorkant 6 gifgroene balkons. samen met een ander serveersterje bekeek ze het adres. DAt is vlak bij een karaoke
bar concludeerde ze, dat klopte. Daar gaan alle tieners naar toe, ze zei het
alsof er daar hele spannende dingen gebeurden. Alsof om het te benadrukken vertelde ze dat vroeger seks voor het huwelijk uitgesloten was maar nu zijn de tijden veranderd. Ik sta op het punt om te vertellen hoe wat de jeugd in '92 deed om erlkaar te onmoeten, maar ik
besef dat ik dan helemaal over kom als een ouwe knar, dus zwijg ik.
Maar in '92waren er geen karaoke bars, er waren wel een paar bars maar dat konden de pubers zich niet veroorloven, in plaats daarvan reden ze op de fiets allemaal naar de zelfde plek in de stad. Eerst had ik dat niet door, en vroeg ik mij af waarom de maaste straten verlaten waren terwel een paar straten (waar verder niks te doen was) het zo druk was.
ik kwam er achter dat het de laatselijke jeugd was die met zijn allen rondjes reed om 1 bouwblok. De jongens reden iets harder dan de meisjes sommige hadden al een brommer ze probeerden het meisje van hun voorkeur te achtervolgen of in te halen. Het was een heel spel. Wanneer het meisje de jongen leuk vond probeerde ze dat inhalen te verhinderen door te zig zaggen, of even wat harder te rijden staand op de pedalen, af en
toe schalks achterom kijkend of ze nog wel de juiste jongen achter zich had. Maar dat wat 15 jaar geleden.

Ondertussen heeft het meisje alweer een nieuwe potentieel klant ondekt, ze geeft me snel het kaartje terug, en dribbelt met haar hoge hakken de straat op: Hello mister, Happy hour! buy one, get one free!

Groeten,
Ruud

PS Meer foto's zijn weer te zien op:
http://picasaweb.google.com/reisruud/ReisruudFotoalbum

  • 03 Maart 2008 - 07:31

    Dennis :

    Wat is dat toch met die meisjes....

  • 03 Maart 2008 - 10:32

    Marry:

    Geweldige reis!
    Mooie foto's.
    Heel leuk om je zo te volgen.

  • 03 Maart 2008 - 19:50

    Anja:

    Ja oudje, het is niet te volgen....
    in '92 was dat meisje wellicht nog niet geboren. Het is maar goed dat je de moeite niet genomen hebt om een lesje geschiedenis te geven. Vijf dollar was beter geweest....
    Desalniettemin nu genieten van het mooie weer van Laos en als je in Bangkok niks te doen hebt, mag je een leuk hotel voor ons uitzoeken voor van de zomer.

    Wanneer ben je weer in Nederland???

    Toedeloe

  • 06 Maart 2008 - 13:16

    Ruud:

    Nee Anja,
    het meisje gaf aan hoe groot ze was, dus was ze al toen al geboren, en ik weet niet waar die 5 dollar voor zou moeten zijn, maar het enige dat daar te koop was,was drank. Eerst even lezen wat er staat, voordat je, je eigen verhalen gaat verzinnen.

    Ik ben eind maart weer terug in Nederland, wanneer zijn jullie in Bangkok? en wil je een aparte kamer voor de kids, of ben je op zoek naar een family room?

    Groeten,
    ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 25226

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: