weer thuis - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van reisruud - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van reisruud - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2007 | Nederland, Maassluis

Thuis ik ben weer thuis, zelfs aan 8 weken komt een eind.
Vorige week donderdag ben ik thuis gekomen en morgen moet ik weer aan het werk.

De route die ik volgde ging maar 1 kant op, dus wist ik dat ik terug moest vliegen naar Hongkong voor de vlucht naar Nederland. Voor een reiziger is vliegen eigenlijk niet echt reizen , het eigenlijk een beetje vals spelen. Maar ja als ik dan toch ging vliegen dan kon ik net zo goed even naar Hainan vliegen om nog een paar dagen aan het strand te liggen en dat heb ik gedaan van Jinghong ben ik naar hainan gevlogen en daar naar het badplaatsje Sanya het was een beetje toeristisch wel met opvallend veel Russen maar voor de laatste dagen wel leuk Vandaar ben ik naar Guangzhou gevlogen en vandaar met de sneltrein naar Hongkong. Hoewel deze steden vlak bij elkaar liggen is direct op Hongkong vliegen een stuk duurder.
Hongkong hoort eigenlijk nog steeds niet echt bij China je gaat dan ook een grens over en moet door de douane in een heel afgesloten gedeelte van het station. De hele reis heb ik eigenlijk met de bus gedaan maar het laatste stukje dan toch nog even met de trein.
In Hongkong ben ik nog even naar het grote boeddha beeld geweest dat op een ander eiland staat. Maar in Hongkong had ik het gevoel dat de reis al voor bij was, nog even aan de waterkant kijken en met het trammetje door de stad In de bieb even de telegraaf lezen de enige Nederlandse krant die ze daar hadden. In hongkong kan je weer wel internationale tijdschriften kopen.
En nu is het voorbij, maar ik heb het prima naar mijn zin gehad daar in China

Groeten aan iedereen die deze weblog leest, en bedankt voor alle reacties
Doei

Ruud

  • 20 Mei 2007 - 22:19

    Marry:

    Een hele tijd niets van je gehoord, maar nu toch weer veilig thuis!
    WELKOM!
    Fijn dat je het naar je zin had.
    Groetjes,
    Marry en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deze weblog is eigenlijk voor familie, vrienden en bekenden, Maar voor diegene die mij niet kennen, ik ben Ruud, en ik hou van verre lange reizen, het liefst 1x per jaar voor 2 of 3 maanden. Soms georganiseerd, of met vrienden, maar meestal alleen en ongeorganiseerd, lekker in je eigen tempo. Meestal ook naar warme landen. Dit keer naar zuidoost China Veel leesplezier ik zal mijn best doen regelmatig te schrijven Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 25183

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 20 Februari 2017

Myanmar / Birma

30 November -0001 - 30 November -0001

USA reis

Landen bezocht: